其他英语相关课程

中国的银行机构报告第一季度资产负债增加

2019-05-13 10:13:14 来源:商务部 人气:268

  China's banking institutions report growing assets, liabilities in Q1

  中国的银行机构报告第一季度资产负债增加

  Chinese banking institutions held 275.8 trillion yuan (about 40.61 trillion U.S. dollars) in onshore assets by the end of the first quarter, official data showed Friday.

  5月10日官方数据显示,截至第一季度末,中国银行业金融机构持有境内资产275.8万亿元(约合40.61万亿美元)。

  The volume expanded 7.74 percent year on year, according to the China Banking and Insurance Regulatory Commission.

  根据中国银行业和保险监督管理委员会的数据,该数量同比增长7.74%。

  Their onshore liabilities rose 7.37 percent to 253.4 trillion yuan, said the regulator.

  监管机构表示,其在岸负债增加7.37%至253.4万亿元。

  The combined onshore assets of commercial banks came in at 227.4 trillion yuan, up 8.69 percent, while their liabilities increased 8.35 percent to 209.8 trillion yuan.

  商业银行在岸境内资产总额为227.4万亿元,同比增长8.69%,负债增加8.35个百分点至209.8万亿元。

  City-based commercial banks recorded 35.2 trillion yuan in total onshore assets by the end of March, up 11.5 percent year on year. Rural financial institutions saw their assets expand 7.33 percent to 36.1 trillion yuan.

  截至3月底,城市商业银行在岸资产总额达到35.2万亿元,同比增长11.5%。农村金融机构资产规模扩大7.33%至36.1万亿元。


  重点词汇

  liabilities责任,义务; 惹麻烦的人; 欠债; 负债; 债务; liability的复数

  onshore陆上的; 吹向陆地的; 向岸的

  by the end of在…尽头

  first quarter第一个季度;上弦月

  according to据; 按; 依照; 按照; 根据

  commercial banks商业银行; commercial bank的复数

  in total总共;总计

  by the end到…为止


托业阅读,托业英语阅读,toeic阅读,英语阅读,英语新闻

托业考试指南

当前账号

该账号可用于登录
美森教育旗下所有产品

我知道了

注册成功,请选择学习目标

确定

BEC焕新升级公告

亲爱的BEC随意学 白金卡/钻石卡/金钻卡学员(含原超级卡学员):

为更好地服务学员,您所报名的 白金卡/钻石卡/金钻卡 后台已经进行了焕新升级。升级后,您的原卡将焕新升级为涵盖更多课程的新卡, 新的课程包括能力课、领思、CATTI、雅思 ,具体以您账户中注入的新课为准。

升级后,您的新卡的赠送期在原卡的基础上,额外再赠送6个月/1年/1.5年,同时您原来BEC卡中的课程仍将保留。

新课程相关教材大礼包,请您点击”同意并前往查看"后可联系客服以登记您的最新地址,我们将登记信息汇总后统一安排邮寄新卡课程需要的教材。

如您有任何问题,可以联系升级客服。

同意并前往查看

同意并前往查看